čtvrtek 10. července 2014

Kdepak nájemný žoldák, ale idea...



Můj bratr je voják. Nájemný žoldák, jak by řekla nevzdělaná lůza. V těchto dnech, víc než kdy jindy, jsem na něj opravdu hrdá. Není mi jedno, co se říká o těch čtyřech mužích, kteří padli za svobodu nás všech a nejsou mi jedno diskuze o tom, jestli naše armáda operovat v zahraničí. Má. Musí. A upřímně doufám, že tak bude činit jen v zahraničí a ne na území našeho svrchovaného území.

Všichni muži a ženy ve zbrani a se státním symbolem na rukávu, si zaslouží obrovskou úctu a respekt nás, obyčejných civilistů. 

Ano, dostávají za to zaplaceno. Jestli dobře, špatně, adekvátně, to nechám stranou. Peníze totiž vždy musí jít stranou, když jde o vyšší morální princip. 
Ten, kdo peníze staví na vyšší příčku, pak automaticky chodí a křičí, kolik nás to stojí a jak by se ty peníze mohly lépe využít. Tyto individua mě rozčilují. A zároveň je mi jich líto. Sotva kdy tihle lidé totiž porozumí tomu, že jen za „hloupou“ ideu svobody padlo v minulosti mnoho mužů a žen. Že dnes a denně tisíce dalších nasazují kvůli ní život. Ať už na sobě mají maskáče anebo palmové listí. 

Svoboda je ideou, ke které stále tisíce lidí po celém světě vzhlížejí s nadějí. S tou, že se jednou ráno probudí a vyjdou na světlo, aniž by se museli neustále ohlížet, jestli kolem nejede nějaký šílenec s bombou; jestli nějaká zfanatizovaná skupina netrhá značky u silnice a neplní je třaskavinami; jestli nějaký hlupák nevezme do ruky kalašnikov a nedonutí vaše vlastní dítě vás zastřelit. Tohle je jen zlomek strachů, které dnes a denně mají tisíce či milióny lidí po celém světě. Protože v těchto oblastech je víra ve svobodu zastřená vírou v peníze a moc. 

Možná, že já osobně mám mozek zatemněný tím, co znám, vím a považuji za správné. Ale to nic nemění na tom, že jsem hrdá na svého bratra a na všechny muže a ženy se státním znakem na rukávu, protože zatímco já tady jen blbě klovu do klávesnice, oni za tu ideu svobody skutečně bojují. A umírají.

Čest památce těm, kteří padli za svobodu.

Žádné komentáře:

Okomentovat